דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לנהל ראיון בצורה טובה? 10 טיפים לריאיון מנצח 

מאת    [ 27/03/2014 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 4100 פעמים ]

היכולת לנהל ראיון טוב היא יותר מסתם נצחון עיתונאי. לאורך החיים ,היא הופכת למיומנויות חיים חיונית שיכולה לעזור לך ממש בכל דבר.

לקח לי שנים להבין ששאילת שאלות היא לא סתם זכות, היא פריבילגיה. בפורמט הראיון יש הרבה ניגודים:  המראיין שרוצה לדעת כל מיני דברים, ומרואיין – שיש דברים מעניינים, שהוא מעדיף להסתיר.

מטרת המראיין היא לצאת ממבנה של שיחה. אם אתה יכול לקבל אדם רגוע ונינוח שפשוט ידבר , היזהר! בשיחה אמתית עובר החשמל, אתה תרגיש אותו. בזמן  שתזכור שאתה מנהל ראיון מקצועי שאתה השולט - האדם האחר יחל לבטוח בך.

 

אל תהרוס את זה.

 

היה ראוי לאמון הזה.

 

 10 טיפים בסיסיים לניהול ראיון

 

הגדר את הראיון. אפילו אם תתמודד עם אנשים שמכירים אותך, הם עדיין לא יודעים מה בדיוק  אתה רוצה . אז לא משנה אם המקורות מהימנים או זרים הגדר את הכוונות שלך בפשטות ובבהירות. אנשים צריכים גבולות. זה עוזר להם להרגיש בטוחים : אני עושה סיפור על שימוש במריחואנה ויש לי כמה שאלות. אני לא צריך לצטט אותך בשמך. זה ייקח רק 10 דקות מזמנך .

 

שאל שאלה אחת בלבד בכל פעם. "בן כמה אתה ואיפה אתה גר הוא ? מה הביא אותך למצב הזה אתה בחברה ?" תארו לעצמכם אם היו מבקשים שתענו על כל אלה בבת אחת . על איזו שאלה היית עונה ראשון? זה מבלבל מדי. שאל בן כמה האדם. תפסיק . חכה לתשובה. ואז שאל אותו על נכתובת . עצור, תקבל את התשובה . נהל את הקצב.

 

השתמש בשפה ניטראלית. אם אתה משתמש במילים רגשיות , אתה מטה את הראיון. אפילו אנשי מקצוע מנוסים עושים את הטעות הזאת , במיוחד כשהם ממהרים להשיג איזה ציטוט . בשאלה: " האם אתה שמח שזכית בפרס נובל לשלום " נחש מה התשובה תהיה? לא ניחשת? אז הנה : "כן, אני שמח שבלה בלה. " במקום זאת, נסח את השאלה בלי רגש : "איך אתה מרגיש לגבי זכייה בפרס נובל שלום? " טוב יותר! אבל אם אתה עושה את הדיווח שלך ויודע משהו על נושא הראיון, אתה יכול למסגר את השאלה אפילו בצורה יותר דינמית וניטראלית.

 

לבנות כרונולוגיה . אתה צריך ליצור ציר זמן , כך שאתה יכול לשמור את העובדות ישר . אם אתה מדווח על בעיה, הבן אילו אירועים התרחשו ומתי. אם נושא זה הוא חייו של אדם , אתה צריך לקבל את הביוגרפיה הבסיסית למטה לפני התחלת הריאיון.

 

אמת את הפרטים בסיסיים. בימים אלה, אתה יכול למשוך כל מיני סוגים של מידע מהאינטרנט . זה לא אומר שזה נכון. המציאות אחרת היא שגם את המקורות שלך -האנשים שאתה מראיין - יכולים לספק מידע לא נכון. אולי המזכירה עשתה טעות שאף אחד לא שם לב אליה. או שאולי יש טעות דפוס. אז לבדוק כל דבר קטן.

 

הגדרת טון שיחה . כאשר הדבר אפשרי, מצא את הדרך הלא מאיימת לבסס יחסי קרבה. אם המרואיין לובש חולצה של סיינפלד, דבר אתו על זה – כשאתה מגדיר לעצמך בראש שזה ייקח מקדסימום שלוש דקות. המרואיין יגיע נינוח מהסיבות הנכונות.

 

ארגן קצב לא מאיים לשאלות. בין אם יש לך 10 דקות או 90 דקות על הנושא שלך , הקצב הוא המפתח. זה כמו הלחנת שיר. יש התחלה, אמצע וסוף. אל תקפוץ.

 

זה בסדר לבקש הבהרה. כשהתחלתי לראיין , הרגשתי ממש מטומטם. כשנבדקים דיברו על דברים שאני לא מבין, חששתי לבקש מהם להסביר או לחזור על אמירה. אבל בעצם אין על מה. לפעמים, שאר השיחה עלולה להתעכב יותר כי אני לא אבין.

 

שאל שאלות מעקב . לפעמים, אתה צריך לחפור קצת יותר. כמה שאלות יכולה להיות בסדר . אם יש משהו שצריך חידוד – שאל אותו והוסף שאלות. אין בכך שום בושה.

 

הצהרות במקום הקשיית שאלות. זהו הסוד לראיון: להפסיק לשאול שאלות . במקום זאת, נסח את השאלה שלך באופן שונה: "אני לא יודע מה הייתי עושה אם הייתי מאבד את העבודה שלי". זוהי דרך מאוד מנומסת ורגישה לשאול: "איזה סוג של חוויות משפילות , ומפחידות היו לך כשפטרו אותך?"

 

רוצה שאני אראיין אותך כבעל העסק שלך – וגם תופיע במיקום טוב בגוגל?

התקשר אליי:

054-5700630 – וקבל ריאיון פצצתי לבלוג "מתדיינים לעומק" ב-60 שקלים, שיבטיח לך מיקום טוב יותר בגוגל.

מנהל הבלוג "מתדיינים לעומק" - בלוג ריאיונות, ופרסמתי מעל 100 כתבות בוואלה. מראיין לבלוג - ריאיון שיוביל אותך לעמוד הראשון בגוגל, ב-60 שקלים בלבד. בנוסף, כותב, מנסח ומספק תוכן איכותי לאתרי אינטרנט- למזמין אתר בחינם, ובסכום מגוחך ביחס לאיכות של 50 שקלים למאמר - למזמין ייעודית מאמרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב